bestaat er zonnewerende folie die je op je venster kan kleven, die werkt en niet verdonkert (en waar vind ik die)?

12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zon weren en licht doorlaten, dat kan niet tegelijk.
Wat wel kan is infrarood stralen en/of UV stralen filteren en gewoon licht niet of nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid verduistering.

Het beste antwoord

De mensen op mijn werk hadden dezelfde problemen zoals u en heb toen ook een folie laten aanbrengen met een hoog UV-filter. De warmte werd nu echt draagbaar terwijl er zeer weinig licht vermindering was, een beetje is echt niet te vermijden. De schittering op de computerschermen was ook merkelijk veel beter.
Ik heb toen voor de firma Repsol gekozen omdat die de beste prijs/qualiteit hadden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik heb Repsol een mail gestuurd, website gaf weinig informatie. bedankt voor de tip.

Andere antwoorden (1)

Klimaatbeheersende folies voor gebouwen

Niets is vervelender dan te moeten werken in een te warme ruimte of in verblindend zonlicht. Geconcentreerd werken wordt dan moeilijk en dichtbij de ramen bijna onmogelijk. En niet alleen door de warmte, maar ook door de hinderlijke lichtreflectie op het beeldscherm.

De meest voorkomende problemen zijn:
Opbouw van warmte in een ruimte (bijvoorbeeld kantoor) en hinderlijke schittering (op bijvoorbeeld beeldschermen) door invloed van zonlicht.
Naast opbouw van warmte in een ruimte en hinderlijke schittering zoals hierboven genoemd vormt ook binnenreflectie (als men ’s avonds het licht aandoet) soms een probleem.
Verkleuren van meubilair, gordijnen, vloerbedekking door langdurige blootstelling aan zonlicht.
Slechte glasisolatie, waardoor kou van buiten naar binnen komt en vice versa.